Ce să faci pentru a preveni hipertensiunea

Peste 7 milioane de români au hipertensiune, o condiție medicală fără simptome, dar cu efecte negative asupra unor organe precum inima, rinichii și creierul.

„Multe persoane sunt hipertensive de mulți ani, fără să știe acest lucru dacă nu își controlează tensiunea periodic. Importanța diagnosticării și tratării hipertensiunii arteriale constă în complicațiile majore care pot să apară, afectând inima (cardiopatie ischemică- infarct miocardic, aritmii, insuficiență cardiacă), vasele cerebrale (accidente vasculare), rinichii (insuficiență renală cronică)”, explică dr. Soysaler Cezara-Andreea, medic specialist medicină internă.

Tensiunea arterială poate creşte şi din cauza unui stil de viaţă nesănătos şi este bine să ştii ce trebuie să eviţi pentru a o ţine în frâu.

1. Dormi 7-8 ore pe noapte

Somnul insuficient afectează organismul în multe moduri neplăcute. Odihna mai scurtă de 7-8 ore pe noapte poate duce la creşterea tensiunii arteriale, de aceea, este bine să te odihneşti suficient. Pentru a avea un somn odihnitor, este bine să fii activ fizic în prima parte a zilei şi să eviţi excesul de stimulente precum cafeaua.

2. Fără exces de alcool

La persoanele care consumă alcool exagerat s-a observat o creştere a tensiunii arteriale. În timp ce consumul unui pahar de vin roşu pe zi poate avea efect protector cardiovascular, o cantitate mai mare anulează acest beneficiu, unul dintre electele negative fiind hipertensiunea arterială.

3. Renunţă la ţigări

Lista consecinţelor pentru sănătate ale fumatului este destul de lungă. Este bine de ştiut că nicotina din ţigări creşte tensiunea arterială. Sunt numeroase modalităţile care te pot ajuta să renunţi acest obicei, printre care medicamentele, dar trebuie reţinut că prima care contează este voinţa personală.

4. Gestionează stresul

Ştii că stresul nu este bun, dar află că atunci când treci prin această stare, şi tensiunea este afectată. Astfel, inima este nevoită să lucreze mai mult, ceea ce duce la apariția unor probleme cardiace.

Bătăile mai rapide ale inimii, îngustarea arterelor, diminuarea volumului sangvin și tendința sângelui de a se coagula mai repede sunt modificările observate în organism în condiţii de stres. Încearcă să combaţi stresul prin plimbări zilnice, prin meditaţie sau yoga.

5. Fii activ fizic mai ales în prima parte a zilei

Pentru a reduce hipertensiunea, mişcarea este importantă, mai ales dacă eşti supraponderal. Este bine să faci mişcare în special în prima parte a zilei. Poţi încerca următoarele activităţi: 30 de minute de mers pe jos alert, alergarea, ciclismul sau înotul.

6. Menţine o greutate normală

Menţinerea unei greutăţi normale ajută şi la controlul tensiunii arteriale. Obezitatea este un factor de risc important în apariţia hipertensiunii arteriale. Cu cât ai o greutate mai mare, cu atât inima este forţată să facă eforturi mai mari.

7. Atenţie la consumul de sare!

O persoană fără probleme de sănătate nu ar trebui să consume mai mult de 6 g de sare (sodiu) pe zi. În cazul celor cu hipertensiune, aportul trebuie să fie şi mai mic.

„Pentru scăderea tensiunii arteriale ar trebui să reduceți sodiu la mai puțin de 5 g pe zi, să renunțați la fumat, să consumați mai puțin alcool, să reduceți cofeina – cafeaua poate duce la creșteri ale tensiunii arteriale de 8 mm Hgşi să reduceți zahărul rafinat și carbohidrații simpli(zahărul, produsele de patiserie și prăjiturile nu doar îngrașă, ci provoacă și hipertensiune)”, recomandă medicul Soysaler Cezara-Andreea.

Articol util? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu