Dieta creierului: ce alimente te ajuta sa reduci imbatranirea cu pana la 8 ani

Dieta creierului, cunoscută și sub numele de dieta MIND, combină dieta mediteraneană și dieta DASH pentru a promova sănătatea creierului. Studiile au arătat că această dietă nu numai că ajută la reducerea factorilor de risc pentru sănătatea inimii, dar încetinește și declinul cognitiv.

Prin încorporarea unei liste de alimente care sunt bune pentru inimă și benefice pentru creier, cercetătorii au descoperit că îmbătrânirea creierului poate fi întârziată cu până la 7,5 ani, iar șansele de a dezvolta boala Alzheimer pot fi diminuate.

Un studiu realizat pe parcursul a 20 de ani și la care au participat peste 16.000 de adulți în vârstă a constatat că cei care au consumat cele mai multe afine și căpșuni au înregistrat cele mai lente rate de declin cognitiv. Cercetătorii atribuie acest beneficiu nivel ridicat de flavonoide găsite în aceste fructe de pădure.

Dieta MIND recomandă consumul a cel puțin șase porții de legume cu frunze verzi în fiecare săptămână. Aceste legume, cum ar fi broccoli, kale și spanac, sunt bogate în nutrienți precum acid folic, vitamina E, carotenoizi și flavonoide, despre care se știe că sprijină sănătatea creierului.

Același studiu menționat mai devreme a constatat că consumul a cel puțin o porție din aceste legume pe zi poate încetini îmbătrânirea creierului. Proteinele și fibrele sunt, de asemenea, importante pentru stabilizarea nivelului de zahăr din sânge, iar legumele sunt o sursă excelentă de ambele.

Leguminoasele, precum fasolea, sunt bogate în proteine, grăsimi sănătoase, fibre, vitamina E și resveratrol, un antioxidant non-flavonoid cunoscut pentru efectele sale pozitive în prevenirea unor boli precum cancerul, inflamațiile și tulburările neurologice, cum ar fi Alzheimer și boala Parkinson.

Stresul oxidativ și inflamația sunt doi factori care contribuie la procesul de îmbătrânire, inclusiv la demență. Nucile pot ajuta la reducerea stresului oxidativ prin scăderea nivelului de radicali liberi și stimularea mecanismelor de apărare antioxidantă ale organismului.

Dieta mediteraneană pune accentul pe uleiul de măsline, care este bogat în grăsimi mononesaturate care sunt benefice pentru sănătatea inimii. Un studiu realizat în 2016 sugerează că includerea uleiului de măsline extravirgin în dietă poate ajuta la prevenirea bolii Alzheimer prin protejarea vaselor de sânge din creier.

În concluzie, dieta MIND recomandă creșterea consumului de cereale integrale, legume cu frunze verzi, fructe, pește, carne de pasăre, fasole și nuci, reducând în același timp consumul de carne roșie, alimente prăjite, unt, brânză și zahăr. Urmând această dietă, vă puteți susține atât sănătatea inimii, cât și a creierului.

Articol util? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu