Legatura surprinzatoare dintre somn si acumularea kilogramelor in plus

O dietă sănătoasă și exercițiile fizice regulate sunt importante pentru menținerea unei greutăți sănătoase. Cu toate acestea, știați că programul de somn poate juca, de asemenea, un rol în creșterea în greutate? Mai exact, acesta poate contribui la apariția grăsimii abdominale nesănătoase.

Aceasta este o corelație susținută de cercetări științifice, după cum a relatat MindBodyGreen.

De exemplu, un studiu recent publicat în jurnalul JAMA Internal Medicine a constatat că atunci când 80 de adulți care dormeau de obicei mai puțin de 6,5 ore pe noapte și-au mărit durata somnului la 8,5 ore, aceștia au înregistrat o îmbunătățire a nivelului de energie.

În consecință, corpul lor a avut nevoie de mai puțină hrană pentru a menține aceleași niveluri de energie pe parcursul zilei. Un alt studiu publicat în International Journal of Obesity a monitorizat obiceiurile de somn și de greutate ale 125 de adulți timp de un an.

Constatările au arătat că o calitate mai bună a somnului a fost asociată cu un procent mai mic de grăsime corporală. Așadar, care este mecanismul care stă la baza legăturii dintre somn și greutate?

Acesta se reduce la ritmul nostru circadian, un proces biologic care reglează diverse funcții din corpul nostru, inclusiv ciclurile de somn și de veghe, temperatura corpului, nivelul de energie și pofta de mâncare.

Potrivit psihologului somnului Samina Ahmed Jauregui, somnul are rolul important de a echilibra hormonii legați de foame, de suprimarea apetitului și de alegerile alimentare. Leptina este un hormon care semnalează sațietatea, spunându-i corpului nostru că suntem sătui. Ghrelina, pe de altă parte, stimulează pofta de mâncare.

Atunci când nu dormim suficient sau dormim prost, nivelurile de leptină scad, în timp ce nivelurile de grelină cresc. Această combinație nefericită poate duce la supraalimentare și la creșterea în greutate, după cum explică expertul în somn Michael J. Breus.

În plus, calitatea necorespunzătoare a somnului poate reduce nivelul de energie și motivația unei persoane de a face exerciții fizice, ceea ce duce la o creștere nedorită în greutate. Dimpotrivă, obținerea unui somn de calitate poate crește nivelul de energie și poate promova un apetit sănătos.

Acesta ne permite să luăm decizii mai informate cu privire la obiceiurile noastre alimentare, ceea ce duce la alegeri mai sănătoase și mai nutritive. Pentru a vă îmbunătăți somnul, se recomandă să stabiliți o oră de culcare constantă, în mod ideal înainte de ora 23.00, și să urmăriți să dormiți 8-9 ore în fiecare noapte.

În plus, este posibil ca femeile să aibă nevoie de mai mult somn decât bărbații pentru a-și regla funcțiile hormonale. Dacă vă luptați cu somnul, puteți încerca să folosiți un supliment de magneziu sau să aplicați un spray de magneziu pe picioare înainte de culcare. Este important să vă consultați medicul dacă aceste măsuri nu vă ajută.

Articol util? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu