Mituri și adevăruri despre micul dejun

Este micul dejun cea mai importantă masă a zilei și poate contribui la obezitate dacă îl omiteți? Există multe mituri și adevăruri despre această primă masă a zilei pe care unii o consideră indispensabilă, dar alții nu prea. Pentru cei cărora nu le este foame la primele ore ale dimineții, micul dejun poate fi o corvoadă.

Mit: „micul dejun este cea mai importantă masă a zilei”

Credința că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei ne poate determina să consumăm mult mai multă mâncare decât avem nevoie pentru a începe ziua. Idealul, potrivit Organizației Consumatorilor și Utilizatorilor (OCU), este de a împărți alimentele necesare pentru o zi în mod egal în 3 sau 5 mese.

Există mulți oameni care se trezesc fără poftă de mâncare și iau consumă doar o cafea sau un suc la micul dejun. Dacă se forțează, s-ar putea să se simtă rău, să aibă amețeli sau grețuri, astfel încât efortul nu merită. Prin urmare, micul dejun nu este cea mai importantă masă a zilei, pentru că, de fapt, toate mesele pe care le luăm sunt importante.

Adevăr: „alimentele cărora li se face reclamă nu sunt întotdeauna sănătoase”

Există alimente cărora li se face publicitate special pentru micul dejun. Ne referim, printre altele, la cereale și biscuiți. Totuși, aceste alimente au adesea niveluri ridicate de zaharuri și exces de grăsimi care nu sunt deloc benefice pentru sănătatea noastră. Ce schimbări pozitive se pot face?

  • Sucurile stoarse acasă în loc de sucurile cumpărate și, în mod ideal, consumați întregul fruct fără a-l stoarce, de exemplu o portocală.
  • Pâine cu ulei de măsline și roșii naturale în loc de biscuiți.
  • Lapte (poate fi integral, semidegresat sau vegetal) cu fulgi de ovăz sau fulgi de porumb neîndulciți în loc de cereale cu mențiuni publicitare.

Mit: „micul dejun trebuie consumat imediat după ce te-ai dat jos din pat”

Este o credință înrădăcinată, dar care îi face pe mulți oameni să rateze micul dejun pentru că au mâncat prea mult la cină și s-ar putea să nu se trezească flămânzi. Nu există o oră anume pentru această masă, iar dacă mănâncă la 2 ore după ce s-au trezit, acesta este considerat micul dejun.

Este foarte important de reținut că nu toți oamenii funcționează în același mod. Unele persoane trebuie să se activeze dimineața, făcând exerciții fizice înainte de a mânca ceva, altele se trezesc foarte înfometate… Depinde de tine să stabilești ora micului dejun care îți convine cel mai bine, fie că ești în stare să mănânci micul dejun, fie că preferi un brunch la ora 11.

Adevăr: „ar trebui să luăm întotdeauna micul dejun stând jos”

Dacă luăm micul dejun repede pentru că am întârziat la serviciu, nici măcar nu vom ști ce punem în gură și este puțin probabil să fie bun pentru noi. Stresul și graba fac să nu mai avem timp să ne așezăm la masă, motiv pentru care ne putem trezi puțin mai devreme pentru a lua un mic dejun liniștit. Acest efort va merita din plin.

Cum am menționat la început, absența micului dejun este uneori legată de obezitate, iar consumul rapid al micului dejun ne poate determina să luăm gustări cu produse nesănătoase pe parcursul dimineții. Ciocolată, produse de panificație industrială, zaharuri…

Prin urmare, având grijă la ceea ce mâncăm și trezindu-ne mai devreme ne ajută să ducem un stil de viață mult mai sănătos și mai liniștit.

Micul dejun nu este obligatoriu, deși este dificil să nu mâncăm nimic până la ora prânzului. Unii oameni au văzut în brunch soluția la această problemă, iar alții au decis să mănânce mai puțin la cină ca să fie flămânzi când se ridică din pat. În concluzie, important este să ai grijă de dieta ta și să te bucuri cât mai mult de masă.

Articol util? Dă-l mai departe!