7 tehnici prin care sa te calmezi atunci cand ai emotii legate de vorbitul in public

Vorbirea în public poate fi dificilă, mai ales dacă suferiți de anxietate. De multe ori m-am simțit speriată și stresată atunci când a trebuit să susțin o prezentare sau un atelier. Dar am învățat câteva tehnici care vă pot ajuta să vă păstrați calmul. O tehnică simplă și eficientă este respirația conștientă.

Respirați adânc, țineți-o câteva secunde și apoi expirați încet. Puteți face acest lucru oriunde și oricând, indiferent dacă vă simțiți nervos, stresat sau nu puteți dormi. Ajută la calmarea sistemului nervos și vă oferă claritate în situații tensionate. O altă tehnică este vizualizarea pozitivă.

Închideți ochii și imaginați-vă un loc sau o situație care vă aduce pace și fericire. Acest lucru vă ajută să vedeți situația actuală într-o lumină mai pozitivă. Pentru a vă readuce în prezent, concentrați-vă asupra senzațiilor fizice ale corpului dumneavoastră. Simțiți fiecare parte a corpului dumneavoastră, începând cu capul.

Acest lucru vă ajută să vă calmați și reduce anxietatea. Vorbește cu tine însuți așa cum ai vorbi cu cel mai bun prieten al tău. Înlocuiți gândurile negative cu afirmații pozitive. Credeți în dumneavoastră și spuneți-vă lucruri de genul „Mă descurc” sau „Totul este sub control”.

Acest lucru ajută la reducerea anxietății și promovează o mentalitate pozitivă. Relaxarea musculară progresivă este o altă tehnică. Încordați fiecare grup de mușchi din corp, începând cu picioarele și urcând în sus. Apoi, relaxați-i. Acest lucru poate reduce tensiunea și ameliorează stresul.

În cele din urmă, ascultați muzică relaxantă înainte de o prezentare pentru a vă pregăti mintea și corpul pentru calm și claritate. Muzica are puterea de a vă influența starea de spirit. Aceste tehnici vă pot ajuta să depășiți anxietatea și să faceți prezentări de succes.

Articol util? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu