Aceștia sunt peștii cu mercur pe care copiii de până la 10 ani nu ar trebui să îi mănânce

Peștele este, în general, un aliment foarte benefic pentru organismul nostru, iar dietele bogate în pește sunt adesea asociate cu o speranță de viață mai lungă și o sănătate cardiovasculară mai bună. Cu toate acestea, anumite tipuri pot ascunde un risc ascuns dacă sunt consumate în exces.

Câteva specii, în special prădătorii mai longevivi și mai mari, tind să acumuleze mercur (în special sub formă de metilmercur) – un metal greu care poate afecta sistemul nervos și funcția renală.

Niveluri periculoase de mercur

De aceea, pentru copiii cu vârsta de până la 10 ani nu este recomandat consumul anumitor pești, deoarece dezvoltarea neurologică a micuților poate fi grav afectată de mercur în această etapă.

În mod specific, există patru tipuri care ar trebui excluse din dieta copiilor: peștele spadă, tonul roșu, orice specie de rechin și știuca.

Nivelurile specifice de mercur conținute în fiecare pește sunt greu de determinat, deoarece pot varia foarte mult în funcție de factori precum vârsta și mărimea animalului sau zona geografică din care provine.

Cu toate acestea, și conform valorilor înregistrate de către US Food and Drug Administration (FDA), peștele-spadă conține în medie 0,995 părți la milion; tonul roșu variază între 0,35 ppm și 0,65 ppm, iar cea a rechinilor se situează în jurul valorii de 0,979 ppm, deși există variații în funcție de specie.

La știucă, nivelurile de mercur sunt și mai greu de determinat, deoarece acești pești trăiesc atât în ape dulci, cât și în ape sărate (salmastre), astfel încât nivelurile pot varia foarte mult. Cu toate acestea, rămâne un prădător de mari dimensiuni, așa că, din motive de siguranță, este catalogat ca fiind una dintre speciile cu cel mai mare conținut de mercur.

Ce pește este indicat să mâncăm

Așa cum am menționat, copiii sub 10 ani și femeile însărcinate sau care alăptează ar trebui să se abțină complet de la consumul acestor pești pentru a evita leziuni neurologice permanente. Adulții, la fel, ar trebui să evite un consum prea frecvent: se recomandă ca aceste specii să fie consumate mai puțin de o dată pe săptămână.

Cu toate acestea, trebuie subliniat din nou că peștele, conform consensului științific actual, este un aliment foarte sănătos al cărui consum este recomandat de trei, patru ori pe săptămână. Este o sursă de proteine cu valoare biologică ridicată și furnizează nutrienți esențiali, cum ar fi iodul, seleniul, calciul, vitaminele A și D și acizii grași omega-3.

Pește care nu conține mercur (sau care are un conținut de mercur foarte mic)

De asemenea, contrar a ceea ce s-ar putea crede, consumul regulat de pește cu conținut scăzut de mercur în timpul sarcinii este asociat cu efecte benefice asupra dezvoltării neurologice la copii și cu o reducere a riscului de mortalitate prin boli coronariene la adulți.

Printre peștii și fructele de mare cu conținut scăzut de mercur se numără: anșoa, heringul, codul, bibanul albastru, bibanul de mare, macroul, calamarii, creveții, crabii, șalăul, crapul, sepia, dorada, șprotul, limba de mare, midiile, merluciul, cambula, plătica, somonul, sardinele și păstrăvul.

Articol util? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu