Activitatea pe care trebuie sa o limitezi pentru a reduce riscul de dementa

Demența este o afecțiune care afectează memoria, capacitatea de gândire și abilitățile de luare a deciziilor ale unei persoane. Deși nu este o boală specifică, aceasta poate interfera cu activitățile zilnice. Cercetările sugerează că o modalitate importantă de a reduce riscul de demență este evitarea unui stil de viață sedentar.

A fi activ din punct de vedere fizic este esențial, deoarece lipsa de mișcare este legată de un risc mai mare de demență și de alte afecțiuni cronice. S-a demonstrat că exercițiul fizic este un factor de protecție împotriva demenței.

Studiile au descoperit o legătură semnificativă între comportamentul sedentar și riscul de demență la adulții în vârstă. Deși sunt necesare mai multe cercetări pentru a confirma o relație de cauzalitate, este clar că a rămâne activ este benefic pentru sănătatea creierului.

S-a constatat că exercițiile aerobice cresc nivelul unui biomarker legat de funcția cognitivă, ceea ce poate contribui la contracararea unor tipuri de demență cauzate de reducerea fluxului sanguin către creier.

Urmarea recomandărilor Departamentului de Sănătate și Servicii Umane de cel puțin 150 de minute de activitate aerobică de intensitate moderată pe săptămână poate reduce semnificativ riscul de demență și poate îmbunătăți starea generală de sănătate. Micile schimbări în obiceiurile zilnice pot face o mare diferență.

Dacă 150 de minute de activitate fizică pare descurajator, începeți cu plimbări scurte pe parcursul zilei. Setați memento-uri pentru a stabili o rutină și creșteți treptat intensitatea activităților. Explorați diferite activități fizice pentru a găsi ceea ce vă place, fie că este vorba de Pilates, dans, înot, yoga, alergare, tenis sau bowling.

A fi activ nu numai că este benefic pentru sănătatea dumneavoastră fizică, dar vă îmbunătățește și bunăstarea mentală.

Articol util? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu