Ai mereu o stare de oboseală și somnolență? Citește acest articol

Sindromul de oboseală cronică este o afecțiune caracterizată printr-o stare de oboseală și somnolență extremă, care nu dispare prin odihnă. Această stare de epuizare interferează cu activitățile zilnice. Sindromul afectează mai mult femeile și, de obicei, persoanele cu vârste cuprinsă între 40 și 50 de ani.

Din păcate, nu există nici un test clinic pentru acest sindrom, iar diagnosticarea este un proces „prin eliminare” deoarece, la stabilirea diagnosticului, toate celelalte posibile boli trebuie excluse. Medicii vor diagnostica sindromul atunci când pacientul resimte această stare de oboseală și somnolență timp de cel puțin 6 luni.

Această afecțiune are o natură ciclică, cu perioade ameliorare și înrăutățire a simptomelor descrise în continuare.

De ce suferă oamenii de oboseală cronică?

Sindromul oboselii cronice nu este pe deplin înțeles și, în prezent, lumea medicală speculează cu privire la cauzele acestuia. Acest fenomen este studiat de câteva decenii, iar medicii au descoperit că boala pare să aibă legătură cu infecțiile virale, cum ar fi virusul Epstein-Barr sau mononucleoza.

Cercetările au arătat, de asemenea, că există o legătură între sindromul oboselii cronice și inflamația celulelor nervoase din creier și dereglările din hipotalamus. Hipotalamusul este partea creierului responsabilă pentru echilibrul intern al organismului și producția de hormoni.

Care sunt simptomele?

Principalul simptom este oboseala persistentă, care nu dispare dormind. Alte simptome includ pierderea memoriei sau a capacității de concentrare, inflamarea ganglionilor limfatici și tulburările de somn. O altă problemă notabilă este durerea recurentă în gât sau mușchi, dureri de cap și dureri ale articulațiilor care se umflă sau se înroșesc.

Pacienții suferă, de asemenea, de epuizare și se simt rău după ce depun activitate fizică sau psihică, iar această senzație poate dura mai mult de 24 de ore. Uneori, pacienții afirmă că sunt sensibili la lumină sau sunete sau că se confruntă cu o stare de dezorientare sau confuzie și care îi împiedică să gândească limpede.

Alteori, pot avea slabiciune musculară sau sunt nevoiți să fac efort pentru a-și coordona mușchii. Această stare de oboseală și somnolență este adeseori însoțită de depresie, care de multe ori exacerbează simptomele sindromului.

Stare de oboseală și somnolență. Îngrijire și tratament

Tratamentul sindromului oboselii cronice se concentrează, de fapt, pe ameliorarea simptomelor și menținerea sănătății emoționale. Se recomandă să discuți cu medicul pentru a crea o strategie individualizată. Aceasta poate include prescrierea de medicamente pentru depresie și dureri și schimbări generale în stilul de viață.

1. Terapia fizică

Cu ajutorul unui specialist certificat, această terapie își propune să crească treptat capacitatea unei persoane de a efectua activități fizice pentru perioade mai lungi de timp, fără a fi obositoare. În general, această terapie include exerciții de stretching și aerobic, echilibrate cu perioade de odihnă.

2. Terapia cognitivă

Acest terapie se concentrează pe încercarea de a controla boala schimbând felul în care gândești și te comporți. Această terapie oferă modalități practice de îmbunătățire a dispoziției și este menită să te ajute să accepți diagnosticul. Se concentrează, de asemenea, asupra eliminării unor gânduri negative care pot exagera simptomele.

3. Terapii alternative

Unele terapii complementare ajută la ameliorarea durerii și stresului asociat cu sindromul oboselii cronice. Printre terapiile care par să aibă succes se numără hidroterapia, masajul, acupunctura, exercițiilr fizice sau tehnicile de relaxare.

4. Modificări ale dietei

Mulți pacienți care au această stare de oboseală și somnolență cronică au descoperit că simptomele sunt ameliorate eliminând din meniu zahărul, cofeina și alcoolul.

5. Managementul timpului și durata somnului

Unele schimbări simple în stilul de viață includ monitorizarea activităților zilnice, astfel încât să nu îți epuizezi energia și așa limitată. Stabilirea unei ore de culcare obișnuite este foarte recomandată. Somnul trebuie precedat de exerciții fizice ușoare și întinderi ale membrelor, cu câteva ore înainte de a merge la culcare.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*