Ce băuturi pot ajuta la reducerea sau controlul nivelului de colesterol?

Multe tipuri de băuturi conțin compuși care pot contribui la reducerea nivelului de colesterol sau la menținerea acestuia la un nivel sănătos, cum ar fi băuturile pe bază de ovăz și soia.

Colesterolul este o substanță ceroasă pe care organismul o folosește pentru a produce celule și hormoni. Lipoproteinele cu densitate mare (HDL) și lipoproteinele cu densitate mică (LDL) sunt două tipuri diferite de colesterol.nCând nivelurile de colesterol sunt nesănătoase, acestea cresc riscul unor probleme grave de sănătate, cum ar fi accidentul vascular cerebral sau atacul de cord. Acest articol analizează băuturile care pot ajuta la controlul nivelului de colesterol, precum și băuturile care trebuie evitate. De asemenea, el enumeră abordări alternative care pot fi utile pentru persoanele care doresc să obțină niveluri mai sănătoase ale colesterolului.

Cele mai bune băuturi care scad colesterolul

Multe tipuri de băuturi pot ajuta la reducerea sau controlul nivelului de colesterol. Printre acestea se numără :

1. Ceaiul verde

Ceaiul verde conține catechine și alți compuși antioxidanți care par să contribuie la reducerea nivelului de colesterol „rău” LDL și a colesterolului total. Într-un studiu din 2015, oamenii de știință au administrat șobolanilor apă de băut infuzată cu catechine și cu galat de epigalocatechină, un alt antioxidant benefic din ceaiul verde. După 56 de zile, oamenii de știință au observat că nivelul colesterolului și al LDL ‘rele’ scăzuseră cu aproximativ 14,4% și 30,4% în cele două grupuri de șobolani hrăniți cu o dietă bogată în colesterol. Cu toate acestea, sunt necesare studii suplimentare la om pentru a investiga mai mult această problemă.

Ceaiul negru poate avea, de asemenea, un impact pozitiv asupra colesterolului, dar într-o măsură mai mică decât varianta sa verde. Acest lucru se datorează în principal faptului că diferitele cantități de catechine din ceaiuri înseamnă că organismul absoarbe lichidul în mod diferit. În plus, cofeina poate contribui, de asemenea, la creșterea nivelului de HDL.

2. Lapte de soia

Soia are un conținut scăzut de grăsimi saturate. Înlocuirea smântânii sau a produselor lactate bogate în grăsimi cu lapte de soia sau cu smântână de soia poate contribui la reducerea sau la gestionarea nivelului de colesterol. 25 de grame (g) pe zi de proteine din soia pot fi consumate în cadrul unei diete cu un conținut scăzut de grăsimi saturate și colesterol pentru a contribui la reducerea riscului de boli de inimă. În plus, cel mai bine este să consumați soia în forma sa integrală, minim procesată, cu puțin sau deloc zahăr, sare sau grăsimi adăugate.

3. Băuturi pe bază de ovăz

Ovăzul conține beta-glucani, care creează o substanță asemănătoare unui gel în intestin și interacționează cu sărurile biliare, ceea ce poate inhiba absorbția colesterolului și ajută la scăderea nivelului de colesterol. O analiză din 2018 a constatat că băuturile pe bază de ovăz, cum ar fi laptele de ovăz, pot oferi o reducere mai consistentă a colesterolului decât produsele de ovăz semisolide sau solide. Un pahar de 250 ml de lapte de ovăz poate furniza 1 g de beta-glucani. Asigurați-vă că verificați etichetele băuturilor de ovăz pentru a vă asigura că acestea conțin beta-glucani, care pot apărea în informațiile despre fibre, și cantitatea pe care o conțin pe porție.

4. Suc de roșii

Roșiile sunt bogate într-un compus numit licopen, care poate îmbunătăți nivelul lipidelor și reduce colesterolul „rău” LDL. În plus, cercetările sugerează că prelucrarea roșiilor în suc crește conținutul de licopen al acestora. Sucul de roșii este, de asemenea, bogat în fibre care reduc colesterolul și niacină. Un studiu din 2015 a constatat că 25 de femei care au băut 280 ml de suc de roșii pe zi, timp de 2 luni, au înregistrat o reducere a nivelului de colesterol din sânge. Participantele aveau vârste cuprinse între 20 și 30 de ani și aveau un indice de masă corporală de cel puțin 20.

5. Smoothie-uri de fructe de pădure

Multe fructe de pădure sunt bogate în antioxidanți și fibre, ambele putând contribui la reducerea nivelului de colesterol. În special, antocianii, un antioxidant puternic care se găsește în fructele de pădure, pot contribui la îmbunătățirea nivelului de colesterol. Fructele de pădure sunt, de asemenea, sărace în calorii și grăsimi. Pregătiți un smoothie de fructe de pădure amestecând două mâini – aproximativ 80 g – de orice fructe de pădure. Amestecați fructele de pădure cu 1/2 cană de lapte sau iaurt cu conținut scăzut de grăsimi și 1/2 cană de apă rece.

Iată câteva exemple de fructe de pădure deosebit de sănătoase

căpșuni afine mure mure zmeură zmeură

6. Băuturi care conțin steroli și stanoli

Sterolii și stanolii sunt substanțe chimice vegetale asemănătoare în formă și mărime cu colesterolul, care blochează absorbția unei părți din colesterol. Cu toate acestea, legumele și nucile conțin niveluri scăzute de steroli și stanoli, care nu pot reduce colesterolul. Companiile adaugă aceste substanțe chimice în multe alimente și băuturi, care pot include produse tartinabile pe bază de plante îmbogățite, băuturi pe bază de iaurt, lapte și sucuri de fructe. Majoritatea oamenilor ar trebui să urmărească să consume 1,3 g sau mai mult de steroli și 3,4 g de stanoli pe zi. Oamenii ar trebui să încerce să consume acești steroli și stanoli cu o masă.

7. Băuturi de cacao

Cacao este principalul ingredient al ciocolatei negre. Acesta conține antioxidanți pe care medicii îi numesc flavanoli, care pot îmbunătăți nivelul colesterolului. Un studiu din 2015 a constatat că consumul unei băuturi de 450 mg care conține flavanoli de cacao, de două ori pe zi, timp de o lună, a redus nivelurile de colesterol LDL „rău”, crescând în același timp nivelurile de colesterol HDL „bun”. Cacao conține niveluri ridicate de acizi grași mononesaturați, care pot contribui, de asemenea, la îmbunătățirea nivelului de colesterol. Cu toate acestea, băuturile care conțin ciocolată procesată au un conținut ridicat de grăsimi saturate. Persoanele care caută opțiuni sănătoase ar putea dori să limiteze ciocolata care conține zaharuri, săruri și grăsimi adăugate.

8. Smoothie-uri cu lapte vegetal

Multe tipuri de lapte vegetal conțin ingrediente care pot ajuta la reducerea sau controlul nivelului de colesterol. O persoană poate face o bază potrivită pentru smoothie folosind lapte de soia sau lapte de ovăz. Pregătiți un smoothie pe bază de soia sau de ovăz amestecând 1 cană (250 ml) de lapte de soia sau de ovăz cu fructe sau legume cu conținut scăzut de colesterol, cum ar fi :

1 banană 1 pumn de struguri sau prune uscate 1 felie de mango sau pepene 2 prune mici 1 cană de varză sau de sfeclă 2/3 cană de piure de dovleac

Băuturi de evitat

Persoanele care doresc să își îmbunătățească nivelul colesterolului sau să îl mențină la un nivel sănătos ar putea dori să evite băuturile sursă sigură cu conținut ridicat de grăsimi saturate, cum ar fi :

cafele sau ceaiuri cu adaos de smântână, frișcă, lapte cu conținut ridicat de grăsimi sau cremă băuturi sau smoothie-uri care conțin nucă de cocos sau ulei de palmier băuturi obținute cu nucă de cocos presată băuturi obținute cu înghețată produse lactate cu conținut ridicat de grăsimi

Evitați băuturile zaharoase

Iată câteva exemple de băuturi îndulcite:

sucuri de fructe băuturi sportive băuturi energizante băuturi energizante băuturi răcoritoare cafea sau ceai îndulcit ciocolată caldă smoothie-uri preambalate ciocolată sau produse lactate îndulcite

Unele cercetări au arătat că un consum redus sau moderat de alcool ar putea fi mai benefic pentru sănătatea inimii decât lipsa consumului de alcool. Consumul moderat de alcool poate contribui la creșterea nivelului de colesterol „bun” HDL. Un consum moderat înseamnă să bei până la 1 pahar de alcool pe zi pentru femei și până la 2 pentru bărbați.

Cu toate acestea, impactul alcoolului asupra nivelului de colesterol depinde în mare măsură de factori precum cantitatea de alcool consumată, vârsta și sexul individului și tipul de alcool consumat. Consumul excesiv de alcool crește, de asemenea, nivelul colesterolului, iar consumul de alcool implică atât de multe riscuri pentru sănătate încât efectele sale negative depășesc probabil beneficiile sale.

Alte modalități de a reduce colesterolul

O serie de schimbări de comportament sau de obiceiuri pot ajuta la scăderea nivelului de colesterol, cum ar fi :

limitați consumul de alimente bogate în grăsimi saturate, cum ar fi: produse de origine animală uleiuri tropicale produse de panificație produse prăjite alimente procesate limitați consumul de alimente bogate în zahăr faceți cel puțin 2 ore și 30 de minute de exerciții fizice moderate sau intense pe săptămână. consumați alimente sănătoase, inclusiv fructe și legume cereale integrale cereale integrale carne slabă cu moderație nuci leguminoase uleiuri vegetale produse lactate fără grăsimi sau cu conținut scăzut de grăsimi creșteți consumul de fibre opriți fumatul tratați sau gestionați diabetul de tip 2 mențineți o greutate sănătoasă sau moderată rămâneți hidratați. De asemenea, medicii pot prescrie medicamente, cum ar fi statinele, pentru a ajuta la menținerea unui nivel sănătos al colesterolului.

Înțelegerea colesterolului

Nivelurile ridicate de colesterol circulant pot duce la riscuri mai mari pentru sănătate.

Cu toate acestea, există mai mult de un tip de colesterol.

LDL poate fi un tip de colesterol „rău”, deoarece se poate acumula pe mucoasa interioară a vaselor de sânge, formând placa. Pe măsură ce placa progresează, aceasta poate îngusta vasele de sânge, reducând cantitatea de sânge pe care acestea o pot transporta. Acumularea de placă este deosebit de periculoasă atunci când se formează în arterele care alimentează organe vitale precum creierul sau inima. Îngustarea arterelor crește, de asemenea, riscul ca în ele să rămână blocate cheaguri de sânge sau alte substanțe. Acest lucru poate crește riscul de atac de cord și de accident vascular cerebral.

HDL poate fi un tip „bun” de colesterol. Acesta absoarbe colesterolul circulant și îl returnează la ficat pentru excreție. Pentru a rămâne sănătoși, majoritatea oamenilor trebuie să își limiteze sau să își reducă nivelul de LDL și să își crească nivelul de HDL. Astfel, se asigură că există suficient HDL în circulație pentru a ține sub control nivelul de LDL.

Alimentele bogate în grăsimi nesaturate pot ajuta organismul să absoarbă HDL, în timp ce cele bogate în grăsimi saturate și trans cresc nivelul de LDL din sânge.

Menținerea unor niveluri sănătoase de colesterol este esențială pentru sănătatea generală și, în special, pentru sănătatea cardiovasculară.

Multe băuturi conțin substanțe chimice și compuși naturali care pot contribui la îmbunătățirea acestor niveluri. Printre acestea se numără :

lapte de ovăz și de soia suc de roșii suc de roșii ceai verde băuturi cu cacao băuturi îmbogățite cu steroli și stanoli.

Cu toate acestea, nu există o soluție miraculoasă pentru reducerea nivelului de colesterol. Poate dura săptămâni sau luni pentru ca schimbările în stilul de viață sau în alimentație să aibă efect.

Articol util? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu