Ce este regula simpla 30-30-30 si cum te poate ajuta sa ai un stil de viata mai sanatos? A devenit virala pe TikTok

„Regula 30-30-30-30” câștigă popularitate în rândul celor care caută un stil de viață mai sănătos. Această regulă, susținută de biologul și influencerul în domeniul sănătății Gary Brecka, presupune consumarea a 30 de grame de proteine în primele 30 de minute de la trezire, urmate de 30 de minute de exerciții fizice ușoare.

Această metodă simplă este ușor de reținut și adaptabilă la orice stil de viață. Cercetările indică faptul că combinarea unei diete bogate în proteine cu exerciții fizice poate duce la îmbunătățirea masei adipoase, a controlului glicemiei, a nivelurilor de inflamație, a performanței fizice și a markerilor de sănătate cardiacă.

Proteinele necesită mai multă energie pentru a fi metabolizate decât grăsimile și carbohidrații, ajutând la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge și promovând sațietatea. În plus, proteinele sunt esențiale pentru formarea și menținerea mușchilor, cruciale în programele de slăbire.

Este esențial să alegeți surse de proteine de calitate, cum ar fi iaurtul grecesc, ouăle și untul de nuci, în locul cărnii procesate, pentru a evita efectele negative asupra sănătății inimii și a inflamației.

Asocierea articolelor de mic dejun bogate în proteine cu carbohidrați cu conținut ridicat de fibre poate oferi energie susținută pe tot parcursul zilei.

Angajarea în 30 de minute de exerciții fizice ușoare în fiecare dimineață oferă beneficii incontestabile pentru sănătate și se aliniază cu recomandarea Centrului pentru Controlul Bolilor de 150 de minute de activitate fizică săptămânală.

Începerea zilei cu un plan clar de nutriție și exerciții fizice poate da un ton pozitiv pentru bunăstarea generală. Exercițiile ușoare precum mersul pe jos, înotul, yoga sau pilates sunt ideale pentru componenta de activitate fizică a regulii 30-30-30.

Articol util? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu