Dieta cardiologilor: cele 7 alimente pe care un cardiolog vrea sa le mananci

Menținerea unei sănătăți optime a inimii nu este ceva de facut cu ușurință. Cu toții merităm să trăim vieți lungi, sănătoase, fructuoase, ceea ce necesită să fim atenți la alimentele pe care le introducem în corpul vostru.

Este extrem de important să ne protejăm inimile. Iată cele 7 alimente pe care un cardiolog vrea sa le mananci!

Ovăz și orz

Ovăzul și orzul conțin un tip special de fibre solubile numite beta-glucan, care are o serie de beneficii pentru sănătatea inimii și a oamenilor. Beta-glucanii se leagă de acizii biliari și colesterolul din intestine și previn absorbția lor în organism. Deci, dacă aveți colesterol ridicat, ar fi o idee bună să încorporați ovăz sau fulgi de ovăz în mod regulat la micul dejun. Beta-glucanii sunt găsiti, de asemenea, în alge marine, drojdie de panificație și diferite specii de ciuperci, cum ar fi reishi, shiitake și maitake.

Somon

Somonul și alți pești grași precum uleiurile de pește, în special acizii grași omega-3, sunt esențiali pentru menținerea unei inimi sănătoase. Peștii grași, cum ar fi somonul, tonul alb, macroul, heringul, păstrăvul de lac și sardinele, precum și crustaceele precum homarul, stridiile și calmarul sunt elementele esențiale ale unei diete sănătoase pentru inimă. Toate conțin omega-3 care protejează sănătatea.

Legume verzi

Salata, spanacul, varza etc sunt bogate în vitaminele A, C, E și K și conțin antioxidanți care ajută la eliminarea toxinelor din organism. Dar abundența lor de calciu, magneziu și potasiu este cea care le face cu adevărat sănătoase pentru inimă. Potasiu este cunoscut pentru ca ajuta la limitarea efectelor sodiului asupra tensiunii arteriale, împreună cu magneziul și calciu, care ajută la relaxarea pereților vaselor de sânge care mărește fluxul sanguin și reduce tensiunea arterială. În plus, verdele, la fel ca majoritatea legumelor, este plin de fibre, ceea ce ajută la scăderea nivelului de colesterol.

Nuci si seminte

Semințele și nucile nesărate au, de asemenea, un conținut ridicat de potasiu, magneziu și alte minerale cunoscute pentru a reduce tensiunea arterială.

Avocado

Avocado este o sursă bogată de acizi grași mononesaturați, care pot reduce atât colesterolul total, cât și colesterolul rău, menținând în același timp nivelul colesterolului bun. Pot beneficia, de asemenea, de controlul insulinei, care poate fi foarte util celor cu prediabet sau diabet de tip 2.

Ulei de masline

Acizii grași mononesaturați reprezintă un pilon al dietei mediteraneene, care s-a dovedit că îmbunătățește sănătatea inimii și a creierului, reduce riscul de cancer mamar și crește longevitatea. Uleiul de măsline este bogat în acizi grași mononesaturați și s-a dovedit că reduce tensiunea arterială, atât colesterolul rău, cât și trigliceridele, crescând în același timp colesterolul bun.

Leguminoase

Leguminoasele, care includ tot felul de fasole, linte, naut și mazăre cu ochi negri, sunt excelente pentru sănătatea inimii. Leguminoasele ajută inima datorită nivelului ridicat de fibre solubile, despre care se știe că scade atât colesterolul, cât și nivelul trigliceridelor din sânge. Fibrele solubile se leagă de colesterolul LDL suplimentar din organism și îl elimină sub formă de deșeuri. Sunt pline de fier, mangan, cupru, vitamine B, magneziu, zinc și fosfor și au un nivel scăzut al indicelui glicemic, ceea ce înseamnă că au un efect mai mic asupra zahărului din sânge. De asemenea, sunt extrem de bogate în proteine. De exemplu, o jumătate de cană din unele leguminoase are opt grame de proteine.

Articol util? Dă-l mai departe!