Acestea sunt exercițiile pe care trebuie să le eviți în sala de sport dacă ai dureri lombare

Durerile de spate, și mai precis durerile lombare, sunt o afecțiune extrem de frecventă, într-o epocă în care o bună parte a populației își petrece cea mai mare parte a zilei stând jos.

De multe ori, și având în vedere stilul de viață sedentar, am putea crede că exercițiile fizice sunt o modalitate bună de a le preveni și de a combate durerile lombare. În principiu, chiar așa și este; totuși, trebuie să fim atenți la exercițiile pe care le facem pentru a nu înrăutăți aceste dureri.

Lombare, abdomene, ridicări de picioare…

Așa cum recomandă Asociația Canadiană de Chiropractică, ar trebui să evităm în mod special o serie de exerciții care solicită foarte mult mușchii, ligamentele și articulațiile spatelui.

De exemplu, extensiile lombare. Acesta este un exercițiu care se execută întins pe burtă, cu picioarele și brațele întinse și mai mult sau mai puțin depărtate, iar toate cele patru membre sunt ridicate în același timp.

Ei bine, multe persoane resimt un oarecare disconfort atunci când îl execută, și pe bună dreptate: este probabil unul dintre cele mai comune exerciții care generează cea mai mare tensiune în zona lombară.

Un alt exercițiu sunt clasicele „abdomene”. Poate părea contraintuitiv, deoarece nu partea inferioară a spatelui este mușchiul pe care îl lucrează acest exercițiu, dar ele pun o presiune semnificativă pe coloana vertebrală, ceea ce crește chiar riscul unei hernii de disc.

La fel este și cazul ridicărilor de picioare. Principalul său scop este de a întări mușchii abdominali (lucru care poate ajuta foarte mult la minimizarea durerilor lombare), dar în același timp pune un stres semnificativ pe coloana vertebrală inferioară.

În cele din urmă, nu toate exercițiile care pot agrava durerile de spate sunt exerciții de întărire. Unele întinderi, cum ar fi încercarea de a vă atinge vârfurile degetelor de la picioare în timp ce stați în picioare cu picioarele drepte și apropiate, pot agrava leziunile lombare preexistente.

Exerciții benefice

Cele de mai sus nu înseamnă însă că, dacă aveți dureri lombare, ar trebui să renunțați cu totul la exerciții fizice. Dimpotrivă, activitatea fizică poate fi o modalitate excelentă de a o ameliora și de a preveni reapariția ei.

Ce ar trebui să evităm să facem exerciții care flexează, întind sau comprimă în mod special regiunea lombară, concentrându-ne în schimb pe exerciții care lucrează mai mult pe alte zone ale corpului (cum ar fi brațele, pectoralii sau picioarele), sau chiar făcând exerciții mai moderate, de aerobic.

De exemplu, mersul pe jos (cu o postură și o încălțăminte adecvată), alergarea sau înotul sunt modalități de exerciții fizice cu o intensitate moderată care au mari beneficii pentru sănătatea noastră cardiovasculară și care, de asemenea, nu reprezintă o solicitare periculoasă pentru coloana vertebrală și spate.

Articol util? Dă-l mai departe!

Lasă un comentariu