Aceste diete disociate eficiente te vor ajuta să slăbești mai rapid

Dietele disociate sunt foarte populare printre persoanele care care vor să dea jos rapid din kilogramele în plus. Ideea principală a acestor diete este că felurile de mâncare nu ar trebui mâncate laolaltă, ci ar trebui separate ţinând cont de nişte criterii.

Unul dintre principalele puncte de atracţie ale așa-numitelor dietelor disociate eficiente este că ele nu sunt foarte restrictive în ceea ce priveşte cantitatea pe care o poți mânca, aşa cum sunt alte diete, dar asta nu înseamnă că poţi mânca mereu. Aşa că îți prezentăm două diete disociate eficiente care sunt sănătoase şi te vor ajuta să dai jos din greutate foarte rapid.

Ia aminte: Trebuie să fii disciplinată pentru a respecta aceste diete disociate eficiente.

Diete disociate eficiente – Dieta culorilor

diete disociate eficiente - dieta culorilor
Regula de aur în dieta culorilor este să consumi fructe și legume în funcţie de culorile lor

Ştim deja că o dietă sănătoasă ar trebui să includă multe fructe şi legume. Şi aceasta este exact ceea ce presupune dieta culorilor, dar regula este să le consumaţi în funcţie de culorile lor. Fiecare zi a săptămânii este dedicată unei anumite culori, după cum urmează:  Ziua 1- alb, Ziua 2 – roşu, Ziua 3 – verde, Ziua 4 – portocaliu, Ziua 5 – violet, Ziua 6 – galben, Ziua 7 – toate culorile enumerate.

Să le parcurgem una câte una, ca să înţelegem cum funcţionează această dietă!

  1. Ziua unu (mâncare albă): banane, conopidă, usturoi, ghimbir, ciuperci, ceapă şi cartofi. Aceste mâncăruri conţin o substanţă care scade tensiunea arterială şi colesterolul, fiind o componentă importantă a oricăror diete disociate eficiente.
  2. Ziua doi ( mâncare roşie): mere roşii, sfeclă, cireşe, grapefruit roşu, struguri roşii, ardei roşii, cartofi roşii, căpşuni, roşii şi pepene. Mâncărurile roşii conţin lycopen, care are potenţialul de a preveni cancerul la colon.
  3. Ziua trei (mâncare verde): mere verzi, avocado, asparagus, broccoli, fasole verde, castravete, struguri verzi, mazăre, salată, fructe lime, ardei vezi, spanac şi zucchini. Aceste mâncăruri conţin clorofilă şi luteină, două substanţe anticancerigene care nu ar trebui să lipsească din dieta ta. Ele sunt importante în cazul oricăror diete disociate eficiente.
  4. Ziua patru (mâncăruri portocalii): piersici, dovleac, morcovi, nectarine, mango, portocale, caise  şi mandarine. Mâncarea din aceste zile este plină de carotenoizi  care menţin sănătatea oculară, prevenind bolile inimii şi îmbunătăţind sistemul imunitar.
  5. Ziua cinci (mâncăruri violet): mure, afine, prune, vinete, struguri roşii, stafide. Aceste mâncăruri conţin antioxidanţi şi te protejează de o gamă largă de boli.
  6. Ziua șase (mâncăruri galbene): mere galbene, lămâi, pere, ardei galben, ananas, porumb și cartof dulce.
  7. Ziua șapte: toate culorile enumerate. Poți consuma alimente din toate categoriile deja prezentate.

Desigur, poate să existe o variaţie în meniu, atâta timp cât menţii culoarea potrivită în 80% din cazuri.

Diete disociate eficiente – Dieta Montignac

diete disociate eficiente - dieta montignac
Una dintre cele mai eficiente diete disociate, Dieta Montignac se bazează pe carbohidraţii sănătoşi

Una dintre cele mai faimoase diete disociate eficiente este dieta Montignac, creată de Michel Montignac. Această dietă se bazează pe carbohidraţii sănătoşi. În mod normal, pancreasul secretă insulină ca răspuns la ingerarea de carbohidraţi. În unele cazuri, se întâmplă să secrete mai multă insulină decât este nevoie.

Prin urmare, soluţia găsită de Montignac a fost să adopte o dietă bazată pe mâncăruri cu index glicemic scăzut. Măsurat pe o scară de la 1 la 100, acesta îţi spune cât de repede şi cât de mult un fel de mâncare îţi creşte zahărul în sânge.

Potrivit studiilor, dieta Montignac scade de asemenea nivelurile de trigliceride cu 35%, ceea ce înseamnă că previne bolile inimii şi problemele ficatului. În plus, această dietă disociată duce la niveluri mai scăzute de insulină, rezultând într-o metabolizare mai eficientă a glucozei.

Pentru a pierde din greutate, trebuie să consumi carbohidraţi buni, cum ar fi: humus, spaghete, fasole integrală, linte, produse lactate uşoare, produse din grâu integral. În plus, este promovat consumul de fructe cum ar fi pere, piersici, grapefruit, mere şi portocale.

Ar trebui să eviţi produsele din făină albă, cartofii, pastele albe etc. Dieta Montignac este disociată deoarece meniul nu permite asociarea carbohidraţilor cu alte tipuri de mâncare. Poţi mânca proteine şi lipide sau carbohidraţi şi fibre.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*