Simptomele lipsei de calciu – 10 semne pe care nu trebuie să le ignori

Care sunt simptomele lipsei de calciu și cum poate fi tratat acest dezechilibru? Calciul este un mineral esențial, binecunoscut pentru importanța sa în sănătatea oaselor. Corpul uman are, de asemenea, nevoie de calciu pentru stabilizarea tensiunii arteriale, pentru reglarea secreției hormonale și pentru transmiterea corectă a semnalelor nervoase.

Când nivelul calciului scade, organismul îți dă anumite semne, pentru a te alerta cu privire la această deficiență. De aceea, este esențial să îți asculți mereu corpul, pentru a detecta dezechilibrele. Iată care sunt simptomele lipsei de calciu care apar cel mai frecvent.

1. Pielea uscată

Simptomele lipsei de calciu 01

Hipocalcemia sau lipsa calciului în organism poate fi observată pe piele: ea devine uscată și caloasă (faimosul efect de piele de crocodil). De asemenea, s-a constatat că lipsa de calciu este strâns legată de apariția unor afecțiuni ale pielii, cum ar fi eczemele și psoriazisul.

2. Simptomele lipsei de calciu – Oboseala

Oboseala

Lipsa de calciu afectează organismul în ansamblul său. De aceea, printre simptomele lipsei de calciu cele mai frecvente se numără senzația de oboseală extremă, letargia, lipsa de energie sau senzația că te miști extrem de lent.

3. Depresia

Depresie

Calciul este esențial în reglarea stării de spirit. Acest element este un sedativ natural, cu efect de calmare și relaxare. Prin urmare, relația cauză-efect este foarte simplă: cu cât nivelul calciului este mai scăzut, cu atât crește gradul de deprimare și de iritabilitate.

4. Insomnia

Simptomele lipsei de calciu - Insomnie

Insomnia este unul dintre simptomele lipsei de calciu. În timpul somnului, nivelul de calciu din corp crește și scade, iar nivelul cel mai înalt este atins în timpul somnului profund.

Prin urmare, dacă ai deficiență de calciu, este posibil să nu dormi bine. Această problemă este direct legată de rolul calciului în crearea melatoninei, un hormon care ne ajută să adormim.

5. Simptomele lipsei de calciu – Parestezia

Parestezie

Hipocalcemia poate cauza inclusiv parestezie. Aceasta se manifestă prin furnicături și amorțeală în jurul gurii sau în degetele de la mâini și de la picioare, spasme musculare. Uneori, simptomele lipsei de calciu includ și probleme de memorie și halucinații.

6. Te îmbolnăvești frecvent

Raceala

Calciul joacă un rol important în funcționarea corectă a sistemului imunitar, ajutând organismul să lupte împotriva virusurilor și a bacteriilor. Lipsa de calciu reduce rezistența organismului la atacurile agenților patogeni. În consecință, te vei îmbolnăvi mult mai frecvent.

7. Unghiile fragile

Unghii

La fel ca oasele, unghiile au nevoie de calciu pentru a-și menține vitalitatea. În lipsa calciului, ele devin excesiv de uscate, fragile și casante.

8. Dificultate la înghițire

Simptomele lipsei de calciu - disfagie

Deși pare ciudat, unul dintre simptomele lipsei de calciu este disfagia sau dificultatea la înghițire. Această senzație dureroasă de strângere este cauzată de faptul că mușchii gâtului se contractă în mod defectuos.

În cele mai grave cazuri, se poate ajunge chiar la spasme ale laringelui și la schimbări neobișnuite ale vocii.

9. Durerea de dinți

Durere de dinti

Majoritatea calciului din organism se află în oase și dinți, iar dinții sunt- de obicei – primii care suferă. În absența acestui element vital, dinții devin galbeni și se deteriorează. În plus, hipocalcemia crește riscul de parodontoză.

10. Crampele musculare

Crampe musculare

Printre simptomele lipsei de calciu se numără și crampele musculare. Acestea apar în special în timpul nopții, la picioare, brațe și axile. Uneori, ele sunt urmate de dureri musculare în timpul activităților zilnice, cum ar fi mersul pe jos.

Lipsa de calciu – tratament

Lipsa de calciu tratament

La vârsta adultă, toată lumea ar trebui să consume aproximativ 1.000 mg de calciu pe zi. Pentru a menține un aport adecvat, trebuie să te asiguri că dieta ta conține legume precum varza, broccoli, napul și, în general, orice legume verzi.

Dintre celelalte alimente bogate în calciu se recomandă somonul, sardinele, macroul și tonul. Brânza, laptele, soia, migdalele și semințele de susan sporesc, și ele, nivelul de calciu.

Pentru a vă ajuta organismul să absoarbă mai bine calciul, trebuie să crești aportul de vitamina D. Aceasta poate fi găsită în gălbenușul de ou, stridii, creveți, ciuperci și cereale.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*